今シーズン、早くもシーズン折り返しの4戦目となるレースが、7月28日・29日にイタリア・ミサノ ワールドサーキットで開催されました。イタリア選手権(CIV)SS600クラスに参戦する芳賀紀行は、

第3戦イモララウンドでは、レース1:、レース2:共に他車の転倒に巻き込まれてのリタイヤという結果に終わり、今回の第4戦ミサノは確実に結果を残すべくサーキット入りしました。

7月28日(土曜日)
予選:
予選前のフリー走行で思わぬエンジントラブルに見舞われ、貴重な走行時間を奪われる状況から始まったレースウィークであった。
トラブルが解決する事が出来ずフリー走行1本をキャンセルする事となり、わずか25分のフリー走行のみで、マシン、セッティング、タイヤなどを確認するという厳しい状況のなかで予選1回目を迎える事となった。そして1'41"080で初日の予選1回目を21位で終えた。 
ライダー本人は、もちろん納得いくタイムではない。2回目の予選に向けスタッフとミーティングを重ね、マシンのスペックを大きく変更し、2回目の予選を迎える事となった。
2回目は、マシンのスペックを大きく変更したことからセッティングを重ねながらのタイムアタックをしていき、結果、1’40”669のレースウィークベストを記録。20番手グリットからの決勝レースとなった。
決勝レース1:
外気温は30℃、路面温度48℃の中29台のマシンがスタート。

芳賀紀行は、16周のレースの1周目を16位で通過。2周目も16位で通過し、3周目に入ったその周に後続車の転倒に巻き込まれ、紀行も転倒をしてしまう。再スタート試みるもののダーメージが大きく、そのままリタイアとなった。
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7月29日(日曜日)
前日に続き、朝から天気は良い中、午前10時00分からSS600クラスのウォームアップ走行が開始された。
前日のレース1からサスペンションセッティングと固さ違いのタイヤに変更し、まずはその確認で周回をする。
タイムは、1'40”600で総合12位。そして午後の決勝レース2を迎える事となる。

決勝レース2:
外気温は30℃、路面温度47℃の中27台のマシンがスタート。

芳賀紀行は、いつもと変わる事のなくスタートを決めたが・・・・
スタート直後に前方グリットで多重クラッシュがあり、それをどうしても避けきれずクラッシュに巻き込まれてしまう。。。もちろん、レースは赤旗中断。
紀行は、赤旗中断後のグリットに付ける事が出来ず、イモララウンドを終える事となった。
ライダー紀行は大きな怪我もなく、1ヶ月後のミサノラウンドに向けて、体調を整え、ベストな状態で挑みます。
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K-max Racingの3戦目は、レース1:リタイア位、レース2:リタイアとなった。
ライダーのコメントは「
良い結果が得られなかったために頑張ったチームのスタッフには申し訳ないです。次のミサノで挽回し頑張ります」としてる。
その次戦第5戦は、9月22日・23日 ミサノラウンド。
当然好成績を収めれるよう頑張ります。
引き続き応援の程、よろしくお願い致します。
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K-max Racing 芳賀兄弟での参戦。
「あきらめない心」で第5戦ムジェロラウンドも頑張ります。

【English】
ARE TWO THE YAMAHA R6 SAILED TO MISANO, TIME OF CHANGES AND TESTS TO BE READY TO THE NEXT RACE. 

A glowing round under the sun of Misano, where the yellow on the Yamaha R6 of the number 41 for Noriyuki Haga shines and the number 45 for Yuki Okamoto (for him first time on the Romagna circuit).
The CIV Supersport 600 is reconfirmed as the top class for its spectacular and very high level of riders, breathtaking races that inflame the public but also the experts.

QUALIFY 1st - SUPERSPORT 600
Only two free practice sessions for Noriyuki Haga due to engine problems. He launched in first qualifying with the hard work of making a total tuning of the bike in just 25 minutes and scored 1'41 "080, followed by teammate Yuki Okamoto in 1'41" 349.
2nd qualification: Round of changes to test new components and set-ups, Nori Haga improves his time to 1'40 "669, followed by team-mate Yuki Okamoto in 1'40" 759.

WARM UP: The time on the time trial of Nori Haga is still improving, which in the warm up marks 1'40 "600. More cautious Yuki Okamoto because of the almost finished tires.

Qualifying in the race that start Noriyuki from the twentieth position, a race all uphill but at the start showed a # 41 gritty that goes up to fourteenth place. A single session is little time to test the important technical changes with regard to suspension set-ups that have however benefited for greater confidence in riding. In the race against time the unexpected is lurking in Rio 1, the rear leaves our rider and the crash puts him out of the game.

The race continues Yuki Okamoto that starts from the box 23 scrolling upwards and crosses the finish line in sixteenth position.

Race 2: Noriyuki Haga starts well but lap after lap loses positions due to pressure problems at the rear tire. Yuki Okamoto lost the front to Misano after four passes.

Alessandra Gambardella (AG Motorsport Italia): “We made an important and drastic change regarding the suspension of the Yamaha R6, Noriyuki was able to test them in just one qualification, a hard work for the team and rider that brought an improvement and more feeling, we will arrive at Mugello on september, 23rd ready for a good race”.

【Italian】
SONO DUE LE YAMAHA R6 SCHIERATE A MISANO, TEMPO DI CAMBIAMENTI E TEST PER ESSERE PRONTI ALLA PROSSIMA.

Un round incandescente sotto al sole di Misano, dove risplende il giallo sulle Yamaha R6 del numero 41 per Noriyuki Haga ed il numero 45 per Yuki Okamoto (per lui prima volta sul circuito romagnolo).

La Supersport 600 del CIV si riconferma la top class per spettacolarità e livello altissimo dei piloti, gare da togliere il fiato che infiammano il pubblico ma anche gli addetti ai lavori.

QUALIFICA 1: Solo due sessioni di prove libere per Noriyuki Haga a causa di problematiche al motore. Si lancia in prima qualifica con il duro compito di fare una messa a punto totale della moto in soli 25 minuti e segna 1’41”080, seguito dal compagno di squadra Yuki Okamoto in 1’41”349.

QUALIFICA 2: Turno di modifiche per testare nuovi componenti ed assetti, Nori Haga migliora il suo tempo fino a 1’40”669, lo segue il compagno di squadra Yuki Okamoto in 1’40”759.

WARM UP: Migliora ancora il tempo sul crono di Nori Haga che nel warm up segna 1’40”600. Più cauto Yuki Okamoto per via delle gomme quasi finite.

GARA 1: Qualifiche in rincorsa che fanno partire Noriyuki dalla ventesima posizione, una gara tutta in salita ma che al via ha fatto vedere un #41 grintoso che risale fino al quattordicesimo posto. Una sola sessione è poco tempo per testare gli importanti cambiamenti tecnici per quanto concerne gli assetti delle sospensioni che hanno però portato beneficio per una maggior confidenza di guida. Nella corsa contro il tempo l’imprevisto è in agguato alla Rio 1, il posteriore abbandona il nostro pilota e la scivolata lo mette fuori dai giochi.

Prosegue la gara Yuki Okamoto che parte dalla casella 23 scorrendo in classifica verso l'alto e taglia il traguardo in sedicesima posizione.

GARA 2: Noriyuki Haga parte bene ma giro dopo giro perde posizioni per problemi di pressione alla gomma posteriore. Yuki Okamoto dopo quattro passaggi di gara perde l’anteriore alla Misano 1 terminando la sua corsa.

Alessandra Gambardella (AG Motorsport Italia): Abbiamo fatto un importante e drastico cambiamento per quanto riguarda le sospensioni delle Yamaha R6, Noriyuki ha potuto testarle in una sola qualifica, un duro lavoro per team e pilota che ha portato un miglioramento e maggior feeling, arriveremo al Mugello il 23 settembre pronti per una bella gara.


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2018年パートナー
■Team: K-max Racing with AG Yamaha Racing Team
■Rider: Noriyuki Haga
■Machine: YAMAHA YZF-R6(2018)

・Team owners: K-max Racing / Kensuke Haga
・Chief manager: AG MOTORSPORT ITALIA / Alessandra Gambardella
・Team Manager: Antonioni Moreno
・Chief Mechanic: Ballerini Andrea
・Mechanic: Mauro Todaro

【 参戦レース日程 】
ELF CIV (Elf CampionatoItaliano Velocità)


◆SS600クラス
R1:2018年4月7日・8日 ミサノ
R2:2018年5月5日・6日 ムジェロ
R3:2018年6月23日・24日 イモラ
R4:2018年7月28日・29日 ミサノ
R5:2018年9月22日・23日 ムジェロ
R6:2018年10月6日・7日 バレルンガ

レース結果等は、この「K-max Racingの活動記録」「Facebook」「Twitter」でアップしていきます

本年も皆様からの応援を力に頑張っていきます!!
応援の程、よろしくお願い致します。