今シーズン、K-max Racingの3戦目となるレースが、6月23日・24日にイタリア・イモラ・サーキットで開催されました。イタリア選手権(CIV)SS600クラスに参戦する芳賀紀行は、第2戦ムジェロラウンドでレース1:7位、レース2:マシントラブルリタイヤという結果に終わり、今回の第3戦イモラは更なる結果を目標にサーキット入りしました。
6月23日(土曜日)
予選:
前戦のレース2で転倒リタイヤの原因となったエンジントラブルを追究し、イモララウンドに入った。
車体のフィーリングを確認しながら、エンジンフィーリングの確認をしながら予選タイムアタックをしていった。1回目の予選を1'54"013で7位で終える。しかし、ライダー本人は当然納得いくタイムではない。2回目の予選に向けスタッフとミーティングを重ね、2回目の予選を迎える事となった。
2回目の予選もうまくタイムアタックをする事が出来ず、結果、1’53”874のレースウィークベストを記録したものの、15番手グリットからの決勝レースとなった。
決勝レース1:
外気温は26℃、路面温度44℃の中29台のマシンがスタート。
芳賀紀行は、12周のレースの1周目を10位で通過。2周目も10位で通過し、3周目に入ったその周に後続車の転倒に巻き込まれ、紀行も転倒をしてしまう。再スタート試みるもののダーメージが大きく、そのままリタイアとなった。
決勝レース2:
6月23日(土曜日)
予選:
前戦のレース2で転倒リタイヤの原因となったエンジントラブルを追究し、イモララウンドに入った。
車体のフィーリングを確認しながら、エンジンフィーリングの確認をしながら予選タイムアタックをしていった。1回目の予選を1'54"013で7位で終える。しかし、ライダー本人は当然納得いくタイムではない。2回目の予選に向けスタッフとミーティングを重ね、2回目の予選を迎える事となった。
2回目の予選もうまくタイムアタックをする事が出来ず、結果、1’53”874のレースウィークベストを記録したものの、15番手グリットからの決勝レースとなった。
決勝レース1:
外気温は26℃、路面温度44℃の中29台のマシンがスタート。
芳賀紀行は、12周のレースの1周目を10位で通過。2周目も10位で通過し、3周目に入ったその周に後続車の転倒に巻き込まれ、紀行も転倒をしてしまう。再スタート試みるもののダーメージが大きく、そのままリタイアとなった。
6月24日(日曜日)
前日に続き、朝から天気は良い中、午前10時19分からSS600クラスのウォームアップ走行が開始された。
前日のレース1からサスペンションセッティングを変更し、まずはその確認で周回をする。
前日に続き、朝から天気は良い中、午前10時19分からSS600クラスのウォームアップ走行が開始された。
前日のレース1からサスペンションセッティングを変更し、まずはその確認で周回をする。
タイムは、1'54”882で総合16位。そして午後の決勝レース2を迎える事となる。
決勝レース2:
外気温は26℃、路面温度44℃の中27台のマシンがスタート。
芳賀紀行は、いつもと変わる事のなくスタートを決めたが・・・・
スタート直後に前方グリットで多重クラッシュがあり、それをどうしても避けきれずクラッシュに巻き込まれてしまう。。。もちろん、レースは赤旗中断。
紀行は、赤旗中断後のグリットに付ける事が出来ず、イモララウンドを終える事となった。
ライダー紀行は大きな怪我もなく、1ヶ月後のミサノラウンドに向けて、体調を整え、ベストな状態で挑みます。
良い結果が得られなかったために頑張ったチームのスタッフには申し訳ないです。次のミサノで挽回し頑張ります」としてる。
スタート直後に前方グリットで多重クラッシュがあり、それをどうしても避けきれずクラッシュに巻き込まれてしまう。。。もちろん、レースは赤旗中断。
紀行は、赤旗中断後のグリットに付ける事が出来ず、イモララウンドを終える事となった。
ライダー紀行は大きな怪我もなく、1ヶ月後のミサノラウンドに向けて、体調を整え、ベストな状態で挑みます。
K-max Racingの3戦目は、レース1:リタイア位、レース2:リタイアとなった。
ライダーのコメントは「
その次戦第4戦は、7月28日・29日 ミサノラウンド。
当然好成績を収めれるよう頑張ります。
K-max Racing 芳賀兄弟での参戦。
「あきらめない心」で第4戦ミサノラウンドも頑張ります。
【English】
IMOLA HOSTILE FOR NORIYUKI HAGA
Imola, historical circuit in the city center, on the 24-25th June the 3rd round was held with a double race of the Italian Speed Championship (CIV). It starts with the Supersport 600, riding the Yamaha R6 is Noriyuki Haga that traces the tricolor curves, a different perspective in the saddle of the 600 compared to that experienced with the queens of Superbike. The conclusion of the first qualification is with a 7th place and the time trial stops at 1'54 "013. After the Q1, some changes were tried, the qualifying time improved to 1'53 "874 but the position slipped to 15th place, still trying to get to grips with the bike. Race 1: the change to the suspension setting compared to Q2 did not bring good results, on the fourth lap, out of the high variant, Nori comes into contact with a rider who cuts the road and he loses the front. During the Sunday morning warm-up, the suspension is activated until the decision to change it radically for race 2. Race 2: It was a good start to Race 1, the feeling of a better bike since the deployment lap. A good start but an unforeseen event stopped Haga's race, for being involved in a group accident that he could not avoid. Noriyuki Haga # 41: "I'm sorry for the staff of my team who worked hard because I could not get good results. I wish the next round of Misano is a good thing ". Alessandra Gambardella (AG Motorsport Italy): "It was very little time to do the tests on Imola, Noriyuki has done a great job to accelerate the times, but when the fate is against anything can change the result, the victim of two falls on two races due to external causes, they didn’t give us the opportunity to express ourselves at best. We are a very united team, we will always give our best and Misano is waiting for us ".
Imola, historical circuit in the city center, on the 24-25th June the 3rd round was held with a double race of the Italian Speed Championship (CIV). It starts with the Supersport 600, riding the Yamaha R6 is Noriyuki Haga that traces the tricolor curves, a different perspective in the saddle of the 600 compared to that experienced with the queens of Superbike. The conclusion of the first qualification is with a 7th place and the time trial stops at 1'54 "013. After the Q1, some changes were tried, the qualifying time improved to 1'53 "874 but the position slipped to 15th place, still trying to get to grips with the bike. Race 1: the change to the suspension setting compared to Q2 did not bring good results, on the fourth lap, out of the high variant, Nori comes into contact with a rider who cuts the road and he loses the front. During the Sunday morning warm-up, the suspension is activated until the decision to change it radically for race 2. Race 2: It was a good start to Race 1, the feeling of a better bike since the deployment lap. A good start but an unforeseen event stopped Haga's race, for being involved in a group accident that he could not avoid. Noriyuki Haga # 41: "I'm sorry for the staff of my team who worked hard because I could not get good results. I wish the next round of Misano is a good thing ". Alessandra Gambardella (AG Motorsport Italy): "It was very little time to do the tests on Imola, Noriyuki has done a great job to accelerate the times, but when the fate is against anything can change the result, the victim of two falls on two races due to external causes, they didn’t give us the opportunity to express ourselves at best. We are a very united team, we will always give our best and Misano is waiting for us ".
The next appointment is at Misano on 28th and 29th July 2018
【Italian】
【Italian】
IMOLA OSTILE PER NORIYUKI HAGA
Autodromo di Imola, circuito storico nel centro cittadino, nei giorni 24-25 giugno si è svolto il 3° round con doppia gara del Campionato Italiano Velocità (CIV).
Si parte con la Supersport 600, in sella alla Yamaha R6 è Noriyuki Haga che ripercorre le curve tricolore, una prospettiva diversa in sella alla 600 rispetto a quella vissuta con le regine della Superbike. La conclusione della prima qualifica è con un 7° posto ed il crono si ferma a 1’54”013.
Dopo la Q1 sono state provate alcune modifiche, il tempo di qualifica è migliorato in 1’53”874 ma la posizione ha subìto uno slittamento al 15° posto cercando ancora di arrivare alla confidenza con la moto.
Gara 1: la modifica al setting delle sospensioni rispetto a Q2 non ha portato buoni risultati, al quarto giro, in uscita dalla variante alta, Nori entra in contatto con un pilota che gli taglia la strada e perde l’anteriore.
Durante il warm-up della domenica mattina si interviene sulle sospensioni fino alla decisione di intervenire in modo radicale per gara 2.
Gara 2: E’ stato un buon inizio quello di Gara 1, la sensazione di una moto migliore fin dal giro di schieramento. Una buona partenza che però ha fermato la gara di Haga, per essere stato coinvolto in un incidente di gruppo che non ha potuto evitare.
Noriyuki Haga #41: “Mi dispiace per lo staff del mio team che ha lavorato duramente perché non sono riuscito ad ottenere buoni risultati. Desidero che il prossimo round di Misano sia una cosa buona”.
Alessandra Gambardella (AG Motorsport Italia): “E’ stato veramente poco il tempo per svolgere i test su Imola, Noriyuki ha svolto un grandissimo lavoro per accelerare i tempi, ma quando la sorte è contro nulla può cambiare il risultato, vittima di due cadute su due gare per cause esterne non ci hanno dato maniera di esprimerci al meglio. Siamo un team molto unito, daremo sempre il massimo e Misano ci attende”.
Prossimo appuntamento a Misano il 28 e 29 luglio 2018
■Team: K-max Racing with AG Yamaha Racing Team
■Rider: Noriyuki Haga
■Machine: YAMAHA YZF-R6(2018)
・Team owners: K-max Racing / Kensuke Haga
・Chief manager: AG MOTORSPORT ITALIA / Alessandra Gambardella
・Team Manager: Antonioni Moreno
・Chief Mechanic: Ballerini Andrea
・Mechanic: Mauro Todaro
【 参戦レース日程 】
ELF CIV (Elf CampionatoItaliano Velocità)
■Rider: Noriyuki Haga
■Machine: YAMAHA YZF-R6(2018)
・Team owners: K-max Racing / Kensuke Haga
・Chief manager: AG MOTORSPORT ITALIA / Alessandra Gambardella
・Team Manager: Antonioni Moreno
・Chief Mechanic: Ballerini Andrea
・Mechanic: Mauro Todaro
【 参戦レース日程 】
ELF CIV (Elf CampionatoItaliano Velocità)
◆SS600クラス
R1:2018年4月7日・8日 ミサノ
R2:2018年5月5日・6日 ムジェロ
R3:2018年6月23日・24日 イモラ
R4:2018年7月28日・29日 ミサノ
R5:2018年9月22日・23日 ムジェロ
R6:2018年10月6日・7日 バレルンガ
レース結果等は、この「K-max Racingの活動記録」や「Facebook」「Twitter」でアップしていきます
本年も皆様からの応援を力に頑張っていきます!!
応援の程、よろしくお願い致します。